Het Kendall Jenner-Effect

Alles wat ze aanraakt, veranderd in goud. Of op zijn minst in dollars. Want met haar 121 miljoen online volgers is Kendall Jenner een van de invloedrijkste modellen van het moment. Dat is ook Liu Jo niet ontgaan.

Jenner is dan ook niet zomaar een model, maar een ‘social super model’, dat haar carrière – zoals de zusjes Hadid – net zo goed dankt aan haar astronomische aantal volgers (121 miljoen op Instagram alleen) als aan haar looks. Wie Kendall weet te strikken voor een show of shoot, krijgt er ineens ook haar volgers bij. En dat is voor een merk goud waard. “Ik ben vereerd om een inspiratie te zijn voor mijn volgers,” zegt Jenner, “maar ik besef dat ik ook een verantwoordelijkheid heb. Daarom ga ik alleen in zee met merken die ik leuk vind.” Een van die merken is Liu Jo, dat in het verleden nog grote namen, zoals Kate Moss, wist te strikken voor zijn campagnes. “Het is een eer om haar op te volgen. Liu Jo is een merk dat vrouwen oproept om zichzelf te zijn. Dat is een boodschap die ik alleen maar kan bijtreden.”